Spectaculair afvallen met lekker eten?

Hoe jij op een plezierige manier kilo's en buikvet kwijt kunt raken

Gemiddelde leestijd: 10 minuten

We willen allemaal graag snel afvallen, en geloof mij, het kan! Het het is natuurlijk wel zaak om een positieve mindset te hebben om jouw streefgewicht te behalen. Je moet er wat voor doen(en laten). Maar als je er he-le-maal voor gaat, dan ga je ook spectaculair afvallen!

Linksboven bord met zalm
Heerlijk stukje gebakken zalm met roerbakgroenten

Wil jij graag dat ene kledingstuk weer aan, maar het past niet meer?

Dan moet je nu beginnen. Aan uitstellen heb je niets, want jij wilt nu afvallen. Jij wilt dat ene kledingstuk weer aan, weet je nog? Niks geen smoesjes meer; “Ik ga volgende week beginnen, want….”, “ik heb nu geen tijd, busy season breekt aan op het werk”, of ook een klassieker, “ik moet ongesteld worden, dan heb ik van die vreetbuien”. Wees eerlijk, en geef toe dat jij jezelf hier ook in herkent. Want er is namelijk altijd wel wat. Dus hou daar mee op, hier bereik je niets mee. Jij wilt dat ene kledingstuk weer aan, dus ga ervoor. You have the spirit and the power.

Als je verder leest ga ik je een paar tips en tricks geven die erg belangrijk zijn als jij een paar of meer er kilo’s kwijt wilt raken en toch lekker wilt eten.

De tips en tricks

Ga voor jezelf eens na hoeveel je op een dag zoal eet, drinkt, slaapt of beweegt. Kortom wat zijn dus jouw gewoontes en routines. Desnoods schrijf je het op in een schriftje, dan schrik je misschien als je het zwart op wit ziet staan. Want je hebt niet in de gaten hoe snel iets een gewoonte wordt. En last but not least, hoe is jouw zelfbeeld? Als je in de spiegel kijkt, wat zie jij , wie zie jij? Pen en papier bij de hand? Schrijven maar……. . Alles opgeschreven?

Eten

  • Laat de suiker in je koffie of thee achterwege, doe het in fases. Tot je bij zero bent. Is even wennen, ik weet er alles van
  • Eet geen kant en klare producten, en maak zo min mogelijk gebruik van pakjes, zakjes of blikjes om sausjes of andere smaakmakers aan jouw maaltijd toe te voegen. In al deze kant en klare producten zijn suikers toegevoegd. Lees daarom bij alles wat je koopt het etiket op de achterkant met de voedingswaardetabel.
  • Ga niet zitten snacken bij de tv, leg die zak chips weg
  • Leg ook die telefoon, laptop, krant, boek of tijdschrift opzij, heb de aandacht bij het eten en geniet ervan.
  • Eet niet gejaagd, maar kauw er rustig op. En met rustig bedoel ik zo’n 20 x per hap. 20 x Keer?? Ja dat lees je goed. Langzaam en rustig kauwen zorgt ervoor dat je sneller een verzadigingsgevoel krijgt, er komt dan histamine vrij, een verzadigingshormoon. Daardoor heb je eerder een vol gevoel en eet je minder
  • Eet gezond, eet vooral verse groenten. Maak bijvoorbeeld voor het ontbijt een overheerlijke groente smoothie, voor de lunch een lekkere salade of een groente omelet, je hebt altijd wel wat left overs in de koelkast liggen. Maak daar gebruik van, het is nog eens goedkoop ook en jij kunt gewicht kwijt raken met lekker eten

Drinken

  • Laat alle frisdranken staan, want die staan bol van de suikers
  • Probeer zoveel mogelijk water te drinken, gemiddeld zeker 2 liter. Hydratatie is erg belangrijk voor een paar processen in jouw lichaam
    • Water heeft een positieve invloed op de spijsvertering en het functioneren van de spieren
    • Afvalstoffen worden door het nuttigen van de nodige glazen water per dag, zorgvuldig afgevoerd
    • En ook wel handig, water zorgt voor een vol gevoel. Daarom is het verstandig om altijd een glas water voor het eten te drinken
    • Zorg er daarom ook voor dat je altijd een flesje of dopper water bij de hand hebt. Je kunt je water opleuken door er wat schijfjes komkommer of citroen aan toe te voegen
    • Drink zo min mogelijk alcohol want alcohol heeft een vocht afdrijvende werking. Door alcohol te drinken moet je plassen, en daardoor bestaat er sneller de kans op uitdroging

Bewegen

alternatieven voor als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan

  • Pak in plaats van de lift of de roltrap, gewoon de trap.
  • Laat de auto wat vaker staan, pak een keer de fiets.
  • Trek de wandelschoenen aan en loop per dag een half uurtje stevig door, of 2 x een kwartier. Je kunt natuurlijk ook leuk een hond aanschaffen, dan weet je zeker dat je 4 x per dag aan de wandel bent. Beestje blij, jij blij, een win win situatie dus.
  • Zet jouw favoriete muziek op, en ga dansen. Leef je helemaal uit, alle remmen los. Dit kun je in je uppie doen, of met iemand samen.
  • Als je een tuin hebt, ga dan wat in de tuin werken. Voor je het weet ben je weer een uur in beweging geweest.

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden om op een prettige manier in beweging te blijven of komen. Uiteraard levert het in beweging zijn zo z’n voordelen op. Ik noem er een paar.

Jouw conditie zal toenemen, je krijgt meer spierkracht, de gewrichten zullen beweeglijker worden en geestelijk knap je er ook aanzienlijk van op, je zult je energieker, sterker en fitter voelen. Mede doordat je een betere conditie hebt opgebouwd is de kans op hart-, en vaatziekten weer verkleind.

Mindset

  • Waarom wil jij afvallen? Omdat mensen in jouw omgeving opmerkingen maken over jouw figuur? Trek je daar vooral niets van aan! Jij bepaalt en niemand anders of dat het nodig is om wat kilo’s kwijt te raken. Tenzij er natuurlijk een arts is die oppert dat het misschien wel slim is om wat af te vallen. Dan doe je er verstandig aan om deze raad op te volgen.
  • Stel realistische doelen op, bijvoorbeeld ik wil 5 kilo kwijt, of ik wil in plaats van maat 44 naar maat 40. Als je deze doelen stelt, stel dan voor jezelf ook vast in welk tijdsbestek dit moet gebeuren. Trek je daar 1 maand, 2 maanden of een half jaar voor uit. Neem niet in 1 keer te ferme stappen, de teleurstelling zal groot zijn als het niet lukt.
  • Blijf positief. Wat aandacht krijgt groeit, wat je geen aandacht geeft zal afsterven. Bedenk niet; dit gaat mij niet lukken, maar denk ik ga ervoor, het lukt mij. Het beste is om jouw omgeving ook op de hoogte te stellen, zodat zij jou kunnen steunen in dit proces.
  • Neem voldoende nachtrust. Slaap helpt je namelijk om hormonen zoals ghreline (het hongerhormoon) en leptine (het hormoon dat je verzadiging regelt) in balans te houden. Als je te weinig slaapt, dan neemt je ghreline gehalte en dus je hongergevoel toe, terwijl je leptine gehalte juist afneemt. Daardoor raakt je verzadigingsgevoel in de war.

Hoe kun jij nu afvallen met lekker eten?

Door het lezen van de tips en tricks hierboven ben je al op de goede weg. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer handigheidjes om af te vallen. Er zijn diverse kookboeken op de markt verschenen die je beloven om in no time kilo’s kwijt te raken. Maar het is natuurlijk de kunst om blijvend gewicht te verliezen en je streefgewicht te behouden. En daarin voorziet Mitchel van Duuren met zijn programma De Keto Revolutie. Hij neemt jou hierbij stap voor stap bij de hand om jou te helpen in het afvalproces

Wil jij graag spectaculair gewicht kwijt raken, je goed voelen, er sexy uitzien en lekker eten? Dan is de Keto Revolutie echt iets voor jou!

Twijfel niet langer, hak nu de knoop door en ga ervoor! In no time kilo’s kwijt, je goed voelen en er weer stralend uitzien. Dat je als een hinde weer te trap op kunt stuiven, je fit voelt, weer een goed humeur hebt. En dat je zelfvoldaan in de spiegel kunt kijken. De wereld ligt weer aan jouw voeten, stel je dat eens voor….

Het is allemaal mogelijk! Daarom moet je nu in actie komen!

Bekijk de video van Mitchel van Duuren waarin hij op een heldere manier uitlegt hoe het ketoprogramma jou helpt om af te vallen.

Spectaculair afvallen met Keto Revolutie  

Druk op de knop hieronder om naar het Keto Revolutie programma  van Mitchel van Duuren te gaan

Ga nu naar de video

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *